fredag 4. februar 2011

Snart klar for avreise!

Kofferten er pakket og programet for festivalen er skrevet ut. I morgen vender jeg nesen mot Stavanger. Mandag braker det løs med koferanse.

Som førstereis må jeg innrømme at jeg er spent på hva konferansen kan bringe av input, inspirasjon og boklig glede. Om ikke lenge må jeg ha spikra fast programmet for sommeren i Barnas Bokby, og håpet er at jeg skal finne "det jeg trenger" for å lage en superduper plan.

Forventningene til Nordisk Barnebokkonferanse er stor, og samtidig en smule skeptisk. Har akkurat lest meg igjennom forlagenes lister for vårens barneboknyheter, og jeg kan ikke si at entusiasmen bobler over! Det var mye kjedelig, og mye "been there, done that"-litteratur. Enkle barnetv-serier og mye "vi voksne vet så mye bedre enn dere"-litteratur. Triste saker.

Forhåpentlig kommer jeg hjem fra konferansen med friske og glade impulser og hvor alle mine negative vibber blir seriøst demantert og motbevist.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vi vil gjerne høre din mening! Skriv din kommentar her!